Automotive eMotion Summit: Shaping policies & Fleet innovations
Van 20 tot 22 februari vindt in de Skyhall van Brussels Airport voor het eerst de Automotive eMotion Summit plaats. Automobielmerken zullen in de vroegere vertrekterminal hun innovaties, nieuwe modellen en technologieën voorstellen aan ondernemingen en overheden, terwijl de automobielsector zijn visie en roadmap naar duurzame automobiliteit zal voorleggen aan de politieke wereld aan de vooravond van een cruciaal verkiezingsjaar.
Wie zal deelnemen?
De automerken actief op de Belgische markt staan achter de organisatie van de Automotive eMotion Summit.
De volgende automerken/invoerders hebben een inschrijvingsformulier ingediend om voertuigen, producten of diensten tentoon te stellen op de Automotive eMotion Summit (update 13/02/24):
- Alfa Romeo Tonale PHEV
- Audi Q8 e-tron
- BMW i5 Touring - Belgische Première
- BMW iX1 eDrive20
- BMW i4 eDrive35 or i4 eDrive40
- BMW CE02
- BMW CE04
- BYD Seal
- BYD Seal U
- Citroën ë-C4
- DS 4 E-Tense Rivoli
- Fiat 600 BEV
- Ford Explorer - Belgische Première
- Ford Tourneo Custom
- Honda e:Ny1
- Honda EM1e
- Honda extra motorbike model TBC
- Hyundai Kona Electric
- Jeep Avenger BEV
- Kia Niro EV
- Kia EV6
- Kia EV9
- Kia Sportage PHEV
- Lotus Eletre R
- Maxus eDeliver7 - Belgische Première
- MG 4
- Microlino
- Lexus RZ
- Mercedes-Benz EQA FaceLift
- Mercedes-Benz EQB FaceLift
- Mercedes-Benz EQS Berline (only on 20/2)
- Mercedes-Benz EQE SUV (only from 21/2)
- MINI J01
- Nissan Ariya
- Opel AstraSports Tourer Electric
- Peugeot E-3008 GT
- Polestar 4 // - BeNeLux Première
- Renault Scenic E-Tech electric
- Renault Espace
- Renault Megane E-Tech electric
- Smart #3
- Subaru Solterra EV MY24
- Tesla Model Y
- Toyota BZ4X
- Toyota Concept Car Sport Crossover Concept
- Volkswagen ID Buzz + e-bike
Daarnaast zullen ook een groot aantal exposanten uit de automobielsector er hun mobiliteitsoplossingen en aanverwante diensten (o.a. oplaadfaciliteiten) komen voorstellen.
- ALD/LeasePlan
- Coyote Secure
- Fleetwash
- Interparking
- KBC Autolease
- link2fleet
- MHC mobility
- NeoFleet
- Shell Recharge
- Smappee
- Taxo by FEBIAC
- TotalEnergies
- ZeBorne
Komt er een academisch programma?
De Automotive eMotion Summit wordt meer dan alleen een tentoonstelling van voertuigen en mobiliteitsoplossingen of -diensten. FEBIAC ontwikkelt met haar partners een rijk programma van conferenties, keynotes en debatten, met topsprekers uit de politiek, consultancy, automobiel- en aanverwante sectoren, waarvan de laatste details begin januari worden onthuld.
Bekijk hieronder het programma van de B2G- en B2B-conferenties op 20, 21 en 22 februari (update 07/02/24):
Wanneer?
De Automotive eMotion Summit duurt 3 dagen:
Het begint op dinsdag 20 februari 2024 met een B2G-dag (Business to Government) met aandacht voor Europees (in de voormiddag) en Belgisch federaal beleid (in de namiddag). Deze eerste dag wordt afgesloten met een netwerkevent tussen de stands van de verschillende exposanten, waar tot laat in de avond de laatste innovaties en nieuwste producten uit de automobielsector ter plaatse kunnen ontdekt worden.
Op woensdagochtend 21 februari 2024 gaan de B2G-activiteiten verder, dit keer met een focus op regionaal beleid; diezelfde ochtend gaan ook de deuren van de B2B- exporuimte open voor een publiek van vlootbeheerders en -klanten, mobiliteit- en energieprofessionals, en dit voor 2 dagen, dus tot en met donderdag 22 februari 2024.
Waar?
FEBIAC heeft de Skyhall van Brussels Airport uitgekozen om de eerste editie van de Automotive eMotion Summit te organiseren.
De Skyhall is een prestigieuze locatie met een rijke geschiedenis, multimodaal toegankelijk en makkelijk bereikbaar, met ruime overdekte parkeermogelijkheden.
De Skyhall biedt 6.100 m² expositieruimte en ligt vlak naast de nieuwe vertrekterminal van de nationale luchthaven.
Wat is de aanleiding?
De Automotive eMotion Summit wordt georganiseerd door FEBIAC op verzoek van haar leden automerken. Het initiatief heeft twee doelstellingen:
- De automobielsector bij de start van het nieuwe jaar een forum blijven geven voor het verspreiden van zijn visie en boodschappen aan de politiek en het grote publiek
- De automobielsector in staat stellen om zijn laatste innovaties en nieuwste modellen, diensten en technologieën voor te stellen aan de media en aan Fleet / B2B-klanten.
Wie is het doelpubliek?
Voor het B2G-gedeelte worden vertegenwoordigers uitgenodigd van overheidsbeleid, -administraties en politiek, academici en consultancy, en uiteraard de automobiel- en aanverwante sectoren, alsook actoren uit de mobiliteit- en energiesectoren.
Voor het B2B-gedeelte wordt gemikt op een publiek van vlootbeheerders en -klanten van kleine tot grote ondernemingen en overheden, alsook van professionals uit de sectoren rond mobiliteit en energie.
Hoe kom ik aan een ticket?
Er zijn verschillende manieren om de Automotive eMotion Summit bij te wonen:
- Uitgenodigd worden door een exposant
- Journalist zijn en accreditatie aanvragen ([email protected]) voor een professioneel bezoek
- Een ticket kopen via de online ticketservice: https://aesticketing.be/
De Automotive eMotion Summit is niet bedoeld om het Autosalon van Brussel te vervangen.
Gelet op de beschikbare ruimte in de Skyhall en met het oog op een maximaal bezoekerscomfort, kan de organisator zich genoodzaakt zien om het aantal bezoekers, dat tegelijkertijd aanwezig is, te beperken.