Je handen laten je toe de meest uiteenlopende, zowel alledaagse als levensnoodzakelijke handelingen te stellen. ‘t Is dan ook niet meer dan normaal dat je ze goed beschermt. Zeker als je beseft dat zelfs een onschuldige valpartij tegen lage snelheid blijvende letsels kan veroorzaken als je handen niet beschermd zijn. De motorindustrie speelt daarop in met een ruime keuze aan kwaliteitsproducten en voor iedereen wat wils.

P - WYSIWYG - Alignment Left

Handschoenen die geschikt zijn om op een afdoende wijze bescherming te bieden bij het rijden met een motor of een motorscooter hebben een speciaal daartoe ontwikkelde constructie.

P - WYSIWYG - Alignment Left

Die biedt niet alleen een degelijke bescherming tegen weersomstandigheden van allerlei aard, maar ook tegen verwondingen ten gevolge van een valpartij of ongeval. En dat terwijl het esthetische voorkomen van de handschoenen er beslist niet onder te lijden heeft. Moderne motorhandschoenen mogen niet alleen gezien worden, maar zijn ook heel aangenaam om dragen.

P - WYSIWYG - Alignment Left

Motorhandschoenen hebben een lange weg afgelegd, zowel wat hun snit betreft, als het materiaal waaruit ze gemaakt zijn. Hoogwaardige materialen, waaronder speciaal kwaliteitsleder, hoogtechnologisch textiel en oerdegelijke kunststof protectoren hebben samen met onverwoestbaar stikgaren voor een ware revolutie gezorgd. Niet alleen wat betreft draagcomfort en duurzaamheid maar ook op gebied van bescherming.

P - WYSIWYG - Alignment Left

Degelijke motorhandschoenen herken je aan hun dubbel uitgevoerde panden op delen van de handpalmen, de vingers en de rug van de handschoen. Niet zelden zijn voorgevormde protectoren voorzien ter hoogte van de knokkels van de hand. Elastische of regelbare vernauwingen ter hoogte van de pols voorkomen dat de handschoen ongewenst van de hand geraakt bij een val of ongeval.

P - WYSIWYG - Alignment Left

Handschoenen die met het oog op sportgebruik gemaakt zijn hebben een heel specifieke constructie en dus ook een scherp afgebakend gebruiksgebied. Draag steeds de juiste handschoenen die bij de gelegenheid horen, enkel dan geniet je ten volle van het geboden comfort en optimale bescherming.

P - WYSIWYG - Alignment Left

Wat betreft de maat bestaan er enkele duidelijke regels. Te kleine handschoenen gaan op de duur knellen en belemmeren dan de bloedsomloop waardoor de hand minder bruikbaar wordt en sneller kou zal lijden. Hou er ook rekening mee dat leder krimpt als het nat wordt en kies je handschoenen dus zeker niet te klein. Te grote handschoenen zorgen dan weer voor een verminderde greep en een minder accurate bediening van de motor. Twijfel je welke maat voor jou geschikt is vraag dan het advies van je dealer. Die zal je met plezier verder helpen.

P - WYSIWYG - Alignment Left

Handschoenen heb je zowel in waterdichte als niet waterproof uitvoeringen. De fabrikant vermeldt steeds klaar en duidelijk tot welke categorie zijn product gerekend mag worden. Ook bestaan er handschoenen die specifiek ontwikkeld zijn om in warm weer gedragen te worden. Ze zijn uitgerust met ventilatieopeningen en/of geperforeerde panden.

P - WYSIWYG - Alignment Left

Voor welke uitvoering je ook kiest, het merk verschaft steeds documentatie over het gebruiksgebied en het onderhoud. De juiste producten en de voorgeschreven onderhoudsprocedures toepassen zorgt voor een hoge duurzaamheid en een al even belangrijke mate van comfort.

P - WYSIWYG - Alignment Left

Ook de manier waarop handschoenen gedroogd worden na een natte rit is belangrijk om ze in goede staat te behouden. Droog de handschoenen nooit dicht bij een intensieve warmtebron, maar wel aan een waslijn of op een droogrek in een goed verluchte ruimte en bij voorkeur bij kamertemperatuur. Indien de handschoenen aan de binnenkant nat zijn geworden zal het tijdelijk opvullen ervan met krantenpapier ervoor zorgen dat het vocht vlot en efficiënt door het papier wordt opgezogen. Eens het papier daarna verwijderd is gaat het drogen eens zo snel.

P - WYSIWYG - Alignment Left

Tip: ‘t Is geen slecht idee voor wie veel in alle weersomstandigheden rijdt om steeds een paar reserve handschoenen bij de hand te hebben. Er is niets zo onaangenaam als met natte handschoenen terug de baan op te moeten.

P - WYSIWYG - Alignment Left
Interessant?